روش عملکرد پماد ضد درد

روش عملکرد پماد ضد درد

در این مطلب میخوانید :

روش عملکرد پماد ضد درد

درد در هر قسمت از بدن چه به صورت خفیف و یا شدید زیاد خوشایند نیست و زندگی عادی فرد را با مشکل مواجه می‌‌کند. بسته به علت و مکان درد، شیوه‌های درمانی آن متفاوت است و همچنین راه‌های درمانی زیادی وجود دارد. با این وجود بسیاری از افراد ترجیح می‌‌دهند بدون مراجعه به پزشک و استفاده از قرص‌ها و آمپول‌ها و شیوه‌های خاص، میزان درد خود را کنترل کنند. امروزه پمادها و کرم‌های موضعی ضد درد طرفدارن بسیاری را جذب خودکرده است؛ به گونه‌ای که بسیاری از کمپانی‌ها ژل‌های ضد درد را نیز وارد بازار کردند. کرم ضد درد چیست؟ آیا از فواید و عوارض آن باخبرید؟ در ادامه‌ با ما همراه باشید تا بطور خلاصه به این موضوع بپردازیم.

علت درد مفاصل

تشخیص درست علت دردهای استخوانی می‌تواند به ما در انتخاب بهترین کرم‌ها و پمادها برای درمان درد مفاصل بدن کمک بسیاری کند. به همین دلیل ترجیحا قبل از انتخاب روش و محصول درمانی، سعی کنید علت اصلی مشکل را پیدا کنید. درد مفاصل یک ناراحتی شایع است و معمولا در دست‌ها، پاها، باسن، زانوها یا ستون فقرات احساس می‌شود. درد ممکن است ثابت باشد یا به صورت نوسانی کم و زیاد شود. گاهی اوقات ممکن است در مفصل خود احساس سفتی و کشیدگی داشته باشید. برخی از بیماران نیز از احساس سوزش و یا ضربان دار شدن مفصل شکایت می‌کنند.

مشاهده محصولات کمک درمانی

کرم و پمادها چگونه باعث کاهش درد مفاصل می‌شوند؟

هنگامی که مفاصل یا ماهیچه‌های شما دردناک هستند، مسکن‌های موضعی مانند کرم‌ها و پمادها می‌توانند تا حد قابل قبولی، درد را تسکین دهند. شما می‌توانید محصولات زیادی برای تسکین درد موضعی در داروخانه‌ها پیدا کنید. اما بهترین کرم و پمادها برای درمان درد مفاصل بدن چه عملکردی دارند و چگونه موجب کاهش احساس درد می‌شوند؟ این مسکن‌ها به صورت موضعی بر روی مفاصل دردناک مالیده یا اسپری می‌شوند. اگرچه همه آن‌ها برای تسکین درد طراحی شده‌اند، اما دارای ترکیبات متفاوتی هستند.

روش عملکرد پماد ضد درد

ترکیبات تسکین دهنده و کاهنده درد مفاصل

ترکیبات تسکین دهنده موجود در کرم و پماد ضد درد به شرح زیر است:

مواد ضد تحریک کننده مانند منتول، متیل سالیسیلات (روغن همیشه سبز) و کافور که احساس سوزش یا خنکی ثانویه ایجاد می‌کنند و ذهن را از درد منحرف می‌کند.

ترکیبات مسکن مانند سالیسیلات‌ها که به آسپرین خاصیت تسکین درد می‌بخشد، در برخی کرم‌ها یافت می‌شود. این مواد بعد از جذب شدن توسط پوست درد موجود در مفاصل به ویژه آن‌هایی که به سطح پوست نزدیک تر هستند مانند انگشتان دست، زانو و آرنج را کاهش می‌دهند.

کپسایسین ماده اصلی فلفل چیلی و تند است که یکی از موثرترین ترکیبات موجود در بهترین کرم و پمادها برای درمان درد مفاصل بدن، به شمار می‌روند. این محصولات در ابتدا، احساس سوزن سوزن شدن یا سوزش ایجاد می‌کنند که با گذشت زمان بهتر می‌شود.

لیدوکائین موجود در این کرم‌ها محل مورد نظر را بی حس می‌کند، در نتیجه فرد درد کمتری احساس می‌کند.

کرم ضد درد الی ژن مدل رماتکس شامل روغن زنجبیل، اسانس رزماری، عصاره همیشه بهار و روغن سیاه دانه است و همگی منشا طبیعی و گیاهی دارند و واجد اثرات ضد التهاب، تسکین دهنده درد و گرفتگی عضلانی هستند. استفاده از این کرم به صورت منظم علاوه بر کاهش احساس درد، باعث حرکت بهتر اندام‌ها نیز می‌شود.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز